نرم افزار Datamine Studio RM v1.13 منتشر شد

Telegram-logo
Instagram-logo
نرم افزار Geovia Whittle v4.7.4 منتشر شد

نرم افزار Geovia Whittle v4.7.4 منتشر شد در راستای تلاش‌های شرکت Geovia برای ارائه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری به موقع به اعضایی که دارای پشتیبانی تعمیر و

Baner-MineJobs
نرم افزار Datamine Studio RM v1.13 منتشر شد
5/5 - (1 امتیاز)

https://www.mining-eng.ir/?p=16504

فهرست مطالب

نرم افزار Datamine Studio RM v1.13 منتشر شد

در این نسخه از Studio RM و Studio RM Pro، مجموعه‌ای از ابزارهای اساسی و فرآیندهای بهبود یافته ارائه شده است. این تغییرات و بهبودهای صورت گرفته برای مشتریان جدید و قبلی در دسترس است.

 

Picture1

 

 

انتخاب سریعتر Wireframe

چارچوب Datamine Studio RM شامل دسترسی به فرآیندهای متعددی است که کاربران می‌توانند به صورت تعاملی یا در فرآیندهای کاری مدیریت شده خود را به صورت ماکروها یا اسکریپت‌ها استفاده کنند. در این نسخه، بهبودهای گسترده‌ای در سرعت مجموعه دستورهای مربوط به وایرفرم‌ها (SELWF, WFCODE, SELTRI) اضافه شده که این روند را بسیار سریع‌تر می‌کند.

 

 

 

 

گزینه‌های تعامل داده‌های سه بعدی توسعه یافته

دیتاماین دائماً در حال تلاش برای بهبود تجربه تجسم و نحوه تعامل کاربران با داده‌های خود است. در این نسخه، دقت انتخاب چا‌‌ل‌های حفاری را به صورت سه بعدی بهبودهای شایانی را می‌بینیم.

در این نسخه ما شاهد ارتقای دستورات ویرایش مشخصه‌های (attribute) موجود هستیم. اکنون می‌توانید داده‌های سه بعدی انتخابی را راحت‌تر ویرایش کنید، که منجر به یکپارچه‌سازی، تفسیر و طراحی ساده‌تر می‌شود. این شامل چال‌های حفاری، wireframe‌ها، string ‌ها، نقاط، مدل‌های بلوکی و بیضوی‌ها (ellipsoid) می‌شود.

برای مثال، اکنون می‌توانید میانگین آمار مربوط به هر داده عددی را مشاهده کنید (میانگین وزنی طول برای چال‌های حفاری و میانگین وزنی مساحت برای وایرفریم‌ها). همچنین می‌توانید attribute‌ها را از یک انتخاب به انتخاب دیگر کپی کنید و به صورت تعاملی یک attribute را برای یک انتخاب تنظیم کنید. می‌توانید مقادیر attribute‌ها را براساس آیتم انتخاب شده یا براساس یک legend تنظیم کنید.

برش داده‌های مخصوص پوششی (Overlay-specific data clipping) در این به‌روزرسانی نیز قرار داده شده است، بنابراین می‌توانید بر اساس هر همپوشانی (overlay) انتخاب کنید که کدام آیتم‌ها در نزدیکی و فاصله‌ای مشخص، با تمام پیکربندی‌هایی که به طور منظم در پروژه شما ذخیره شده، قابل مشاهده یا پنهان باشند.

تغییرات در اینجا تمام نمی‌شود؛ دیتاماین همچنین چارچوب Quick Filter خود را گسترش داده‌ تا به شما اجازه دهد دستورالعمل‌های ساده یا پیچیده فیلتر را با چند کلیک ذخیره و بازیابی کنید. این به ویژه برای کاربرانی مفید است که اغلب از فیلترهای مشابهی که از فیلترهای اعمال شده بر روی چندین attribute تشکیل شده‌اند، استفاده می‌کنند.

 

بهبود برنامه‌ریز حفاری

Studio RM  به عنوان یک استاندارد با یک برنامه‌ریز حفاری تعاملی برای طراحی کمپین‌های حفاری زیرزمینی یا روباز، با استفاده از مجموعه‌ای از ابزارها برای طراحی چال‌های حفاری دقیقاً در جایی که نیاز است، ارائه می‌شود.

در این نسخه، ما شاهد بهبود رابط کاربری نیز هستیم تا نمایش و پنهان کردن بخش‌های مربوط به dialog در حین کار آسان‌تر باشد. همچنین سادگی در طراحی چال‌های عمیق با قابلیت کپی و paste کردن downhole drift و lift values به صورت مستقیم در بخش برنامه‌ریزی کاملا مشهود است.

 

Picture2 1

 

کانتورهای درجه از حفاری

عملکرد کانتورینگ Studio RM به گونه‌ای گسترش یافته است که اجازه می‌دهد که به جای نقطه‌ها، کانتورهای عیاری از داده‌های چال حفاری را نمایش داده شوند. این یک ابزار عالی برای ایجاد یک پروژه از طریق یک orebody برای درک توزیع عیار فراهم می‌کند. علاوه بر این، برنامه‌ریز اکنون نام‌های پیش‌فرض معنادارتر بیشتری ایجاد می‌کند.

 

 

 

 

 

مجموعه مدلسازی مطلق (Implicit Modelling Suite)

Picture3

Studio RM به عنوان یک استاندارد با مجموعه‌ای از ابزارها برای implicit modelling ارائه می‌شود، به این معنی که زمین‌شناسان می‌توانند تمام کارهای مدل‌سازی خود را در یک بسته انجام دهند.

این نسخه شامل پیشرفت‌هایی در ابزارهای گروهی و تخصیص lithology می‌باشد. در حالی که ویرایش تعاملی چال حفاری اکنون به کاربران این اجازه را می‌دهد تا زمانی که از ابزارهای مدل‌سازی استفاده می‌کنند، کدگذاری چال‌های حفاری را نیز بروزرسانی کنند.

مدل‌سازی طبقه‌بندی شده (categorical) در هنگام استفاده از بیضوی‌های چندگانه، 20 درصد بهبود سرعت بیشتری داشته است که به مدل‌سازی مناطق پیچیده ساختاری کمک می‌کند. اکنون همچنین می‌توانید وضوح شبکه سفارشی (Grid Resolution) را تنظیم کنید، که به دریافت تعریف (definition) مورد نیاز هنگام مدل‌سازی انتخاب‌های بزرگ‌تر کمک می‌کند.

رفع اشکال‌های مختلف و بهبودهای پایداری در ابزار مدل‌سازی رگه نیز انجام شده است.

 

 

اعتبارسنجی زوایای ناهمسانگردی دینامیکی (Validating dynamic anisotropy angles)

در این نسخه، ما شاهد یک فرآیند اضافه جدید هستیم که به اعتبارسنجی ورودی‌های داده و مدل‌های مورد استفاده با ناهمسانگردی پویا کمک می‌کند. این فرآیند بیضوی‌هایی را ایجاد می‌کند که روند سطح مورد استفاده در ناهمسانگردی دینامیکی را نشان می‌دهد.

کاربران اکنون می‌توانند امتداد جهت‌های شیب و شیب نقاطی را که توسط ناهمسانگردی دینامیکی استفاده می‌شود، برای شناسایی تغییرات فضایی در مدل‌های جستجو و واریوگرام را به صورت بصری تأیید کنند. اعتبار سنجی ممکن است برای نقاط ورودی یا زوایای موجود در مدل بلوکی انجام شود.

Picture4

 

بهبودهای عمومی

علاوه بر ویژگی‌های فوق، اصلاحات و بهبودهای متعدد دیگری نیز به این نسخه اضافه شده است. برای جزئیات بیشتر در مورد این بهبودها، لطفاً به یادداشت‌های انتشارشده مراجعه کنید.

دیتاماین خاطر نشان می‌کند که این پیشرفت‌ها با بازخورد کاربران هدایت می‌شوند. و همیشه خوشحال می‌شوند که در مورد هر چالشی که با نرم‌افزار دارید و آنچه می‌خواهید در Studio RM ببینید با شما در ارتباط باشند.

 

اطلاعات بیشتر:

برای اطلاعات بیشتر در مورد راه‌حل‌ها و خدمات Datamine، لطفا با ما در تماس باشید.

برای دسترسی به اطلاعات بیشتر در رابطه با نرم‌افزارهای Datamine تنها با یک کلیک فاصله دارد. همچنین با پیوستن به اعضای کانال تلگرام و آپارت ما از کارشناسان و کاربران متخصص معدن بیاموزید و مستقیماً با آنها در تعامل باشید. همچنین دارای یک گروه ویژه و گروه عمومی نیز هستیم که در آن می‌توانید سوالات خود را بپرسید، به مقالات فنی منحصر به فرد و آخرین اطلاعات انتشار محصول دسترسی داشته باشید، نکات و ترفندها را بیاموزید و از رویدادهای آینده، وبینارهای آموزشی و موارد دیگر مطلع شوید.

logo

تلاش ما در اینجا این است با زبانی ساده شما را با حوزه معدنکاری و زمین‌شناسی، مراحل و آینده این حوزه آشنا کنیم، چرا که معدن مادر صنعت و اولین مرحله زنجیره تامین در تمامی صنایع است.

جدیدترین مطالب رو در ایمیل خود دریافت کنید

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

فرم گزارش

خواهشمند است، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.

راهنمای دانلود

  • اگر نرم‌افزار مدیریت دانلود ندارید، قبل از دانلود هرگونه فایلی، یک نرم افزار مدیریت دانلود مانند IDM و یا FlashGet نصب کنید.
  • برای دانلود، به روی عبارت “دانلود” کلیک کنید و منتظر بمانید تا پنجره مربوطه ظاهر شود سپس محل ذخیره شدن فایل را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا دانلود تمام شود.
  • در صورت بروز مشکل در دانلود فایل‌ها تنها کافی است در آخر لینک دانلود فایل یک علامت سوال ? قرار دهید تا فایل به راحتی دانلود شود.
  • فایل های قرار داده شده برای دانلود به منظور کاهش حجم و دریافت سریعتر فشرده شده‌اند، برای خارج سازی فایل‌ها از حالت فشرده از نرم‌افزار Winrar و یا مشابه آن استفاده کنید.
  • چنانچه در مقابل لینک دانلود عبارت بخش اول، دوم و … مشاهده کردید تمام بخش‌ها می‌بایستی حتماً دانلود شود تا فایل قابل استفاده باشد.
  • کلمه رمز جهت بازگشایی فایل فشرده عبارت www.mining-eng.ir می‌باشد. تمامی حروف را می بایستی به صورت کوچک تایپ کنید و در هنگام تایپ به وضعیت EN/FA کیبورد خود توجه داشته باشید همچنین بهتر است کلمه رمز را تایپ کنید و از Copy-Paste آن بپرهیزید.
  • چنانچه در هنگام خارج سازی فایل از حالت فشرده با پیغام CRC مواجه شدید، در صورتی که کلمه رمز را درست وارد کرده باشید. فایل به صورت خراب دانلود شده است و می‌بایستی مجدداً آن را دانلود کنید.