در Datamine Studio RM v1.6 چه تغییراتی ایجاد شد؟

Telegram-logo
Instagram-logo
Baner-MineJobs
5/5 - (4 امتیاز)

https://www.mining-eng.ir/?p=6779

فهرست مطالب

چند روز پیش مطلبی تحت عنوان منتظر نسخه Datamine Studio RM v1.7 باشید منتشر کردیم اما مهم‌تر از آن این است که در هر نسخه چه تغییرات و بهینه‌سازی‌هایی انجام شده، تا بتوانیم از قابلیت‌های جدید استفاده کنیم نه اینکه صرفا نرم‌افزار به روز کنیم. پس بیاییم نگاهی به تغییرات جذاب نسخه حال حاضر این نرم‌افزار بیاندازیم

 

مدل‌سازی سطح رگه در RM 1.5 یک ویژگی برجسته بود اما دیتاماین به این بسنده نکرده و به پیشرفت‌های مداوم خود ادامه داده. این نرم‌افزار اکنون یک مجموعه تنظیمات مفید دارد که کنترل دقیق روی نحوه ساخت سطوح رگه را کنترل می‌کند.

پس از ایجاد یک مدل رگه‌ای، اکنون گزارش کاملی از تنظیمات مورد استفاده را دریافت خواهید کرد، زیرا درک می‌کنیم که پیگیری آن تنظیمات بسیار پیچیده است!

StudioRM 01
Vein Surface Modellin

برای شرایطی که شما حفاری ترکیبی دارید (به عنوان مثال وقتی ترکیبی از گمانه‌ها را داشته باشید که به هم نزدیک هستند اما با فاصله‌های زیاد پراکنده شده باشند)، یک کنترل پیوستگی به صورت اتومات ایجاد می‌گردد. پیوستگی معیاری است برای اینکه چگونه مدل از گمانه‌ها گسترده می‌شود (این را به عنوان یک فاصله جستجو در نظر بگیرید). پیوستگی اتومات با توجه به فاصله‌ نمونه به طور خودکار پیوستگی را تنظیم می‌کند.

 

همچنین یک قابلیت بازیابی هوشمند به ابزارهای مدیریت اصلی و مدل‌سازی رگه اضافه شده است، بنابراین شما می‌توانید به سرعت بین تفسیر نمونه‌های گمانه و ایجاد مدل‌های رگه‌ای به عقب و جلو بروید. استفاده از یک فایل گمانه جدید با همان کدگذاری زمین‌شناسی بسیار آسان است – فقط فایل جدید را وارد کنید، تمام تنظیمات قبلی بازیابی می‌شوند و این امر باعث به‌روزرسانی سریع مدل‌های رگه‌ای می‌شود. برای کاربران پیشرفته – این دستورات در اسکریپت نویسی پشتیبانی می‌شوند.

 

بسیاری از پیشرفت‌های دیگر برای ابزار مدل‌سازی رگه وجود دارد که همه آن‌ها در نتیجه بازخورد مشتری و کار با پروژه‌های واقعی در فیلد افزوده شده‌اند.

 

StudioRM 02
Categorical Surface & Grade Shell Implicit Modelling

RM 1.6 شامل دستورات جدیدی برای مدل‌سازی توده‌های نفوذی، توده‌های زمین‌شناسی با شکل پیچیده یا نامنظم، پوسته‌های عیاری با ارزش حدی و رگه‌های انبوه، برشی یا استوک ورکی است. چه در حال مدل‌سازی ساختارهای زمین‌شناسی و چه پوسته‌های عیاری باشید، برای کنترل تغییرات روند و وضوح مدل ساختاری خود، به ابزارهای جدید بیضوی دسترسی دارید.

 

یک ویژگی عالی این است که بیضوی‌ها را می‌توان به طور خودکار از داده‌های نمونه انتخاب شده محاسبه کرد. با انتخاب نمونه‌ها در مناطقی که احتمال وجود شاخصی دارند، زمین‌شناس می‌تواند کنترل خوبی بر نحوه تولید سطوح ساختاری اعمال کند.

شبکه‌ای از بیضوی‌ها برای نمایش چگونگی استفاده از آن‌ها در تولید سطح می‌توانند نمایش داده شوند.

 

تخمین پیشرفته

همچنان بر بهبودهای تخمین پیشرفته تمرکز زیادی داشته است. ابزارهایی را برای مدیریت نمونه‌های پرت اضافه کرده‌ایم که هم انعطاف‌پذیر هستند و هم از بهترین روش اصلاح نمونه‌های با مقدار بیش از حد پشتیبانی می‌کنند. گزینه‌هایی برای پوشاندن یا حذف نمونه‌ها بر اساس مقدار عیار آنها و همچنین کاهش رویت‌پذیری نمونه‌ها بر اساس یک فاصله از نمونه وجود دارد.

 

ماژول تخمین پیشرفته Studio RM از کریجینگ چند متغیره و همچنین رویکردهای ساده‌تر مانند نزدیکترین همسایه تک‌متغیره، کریجینگ معمولی و کریجینگ ساده با میانگین محلی پشتیبانی می‌کند. تخمین پیشرفته همچنین از مدل‌سازی واریوگرام‌های normal-score cross پشتیبانی می‌کند.

Uniform Conditioning اکنون امکان ماکزیمم حد بازه متغیر را فراهم می‌کند و دارای پشتیبانی از قابلیت بازیابی برای ویزارد UC است.

 

 

فرایندها، دستورات و بهبود‌های جدید

در زیر مجموعه‌ای از برخی دیگر از ویژگی‌های جدید RM 1.6 ارائه شده است.

  • یک فرآیند جدید، CHANNL3D، برای ایجاد گمانه‌ها از داده‌های نمونه کانال، انعطاف‌پذیری را برای زمین‌شناسان اکتشافی بهبود می‌بخشد.
  • پیشرفت‌های عظیم در TONGRAD و MOD2XYZ؛ حدود 10 تا 20 برابر سریع‌تر.
  • گزینه افزودن علامت‌های تیک و نشانگرهای عمق روی گمانه‌ها.
  • شبیه‌سازی متوالی گوسی (SGSIM) بهبود یافته است و حد اندازه شبیه‌سازی خروجی را افزایش داده شده. این شامل پشتیبانی ابری برای گزارش گرافیکی خودکار و پردازش تانویه نیز می‌باشد.
  • پشتیبانی بهتر از مدل‌های بلوک
  • پشتیبانی پیشرفته از خروجی CAD
  • ابزار پیشرفته مدل‌سازی درایو زیرزمینی برای زمین‌شناسانی که درایوهای حفاری اکتشافی را طراحی می‌کنند.

 

ریبون زمین‌شناسی

یک دسته زمین‌شناسی را روی ریبون معرفی شده تا بتوانید به راحتی به ابزارهای خودکار مدل‌سازی سطح دسترسی پیدا کنید. و این قول را داده که این ابزارها را بهبود بخشیده و قابلیت‌های جدیدی را به در نسخه بعدی اضافه خواهد کرد.

بخش زمین‌شناسی بستری برای ابزارهای مدل‌سازی رگه و کنتور فراهم می‌کند که اخیراً برای ایجاد خطوط و سطوح از تقاطع گمانه‌ها یا نقاط اضافه شده‌اند.

همچنین دستوراتی برای تعیین حوزه‌های اصلی زمین‌شناسی و اختصاص مقادیر آن‌ها به نمونه‌ها قبل از مدل‌سازی ساختاری و برای تولید نمونه‌های بهینه شده کانسنگ، بر اساس عیار و پارامترهای معدن وجود دارد.

 

صفحه لمسی فعال است

و به عنوان جذاب‌ترین و معرفی آخرین افزودنی، Studio RM اکنون با لمس سازگار است. با پشتیبانی از اجرای Studio RM در دستگاه Windows Tablet و اشاره‌گرها و قلم‌ها نیز اضافه شده است. برخی از توابع طراحی جدید نیز وجود دارد که به طور خاص برای کار با قلم طراحی شده‌اند! اما تعهد شرکت دیتاماین به نوآوری در تکنولوژی و سرمایه‌گذاری مداوم مجدد برای محصولاتش است که ما در نسخه‌های جدیدی که ارائه کرده است می‌توانیم این را ببینیم.

 

logo

تلاش ما در اینجا این است با زبانی ساده شما را با حوزه معدنکاری و زمین‌شناسی، مراحل و آینده این حوزه آشنا کنیم، چرا که معدن مادر صنعت و اولین مرحله زنجیره تامین در تمامی صنایع است.

جدیدترین مطالب رو در ایمیل خود دریافت کنید

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

فرم گزارش

خواهشمند است، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.

راهنمای دانلود

  • اگر نرم‌افزار مدیریت دانلود ندارید، قبل از دانلود هرگونه فایلی، یک نرم افزار مدیریت دانلود مانند IDM و یا FlashGet نصب کنید.
  • برای دانلود، به روی عبارت “دانلود” کلیک کنید و منتظر بمانید تا پنجره مربوطه ظاهر شود سپس محل ذخیره شدن فایل را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا دانلود تمام شود.
  • در صورت بروز مشکل در دانلود فایل‌ها تنها کافی است در آخر لینک دانلود فایل یک علامت سوال ? قرار دهید تا فایل به راحتی دانلود شود.
  • فایل های قرار داده شده برای دانلود به منظور کاهش حجم و دریافت سریعتر فشرده شده‌اند، برای خارج سازی فایل‌ها از حالت فشرده از نرم‌افزار Winrar و یا مشابه آن استفاده کنید.
  • چنانچه در مقابل لینک دانلود عبارت بخش اول، دوم و … مشاهده کردید تمام بخش‌ها می‌بایستی حتماً دانلود شود تا فایل قابل استفاده باشد.
  • کلمه رمز جهت بازگشایی فایل فشرده عبارت www.mining-eng.ir می‌باشد. تمامی حروف را می بایستی به صورت کوچک تایپ کنید و در هنگام تایپ به وضعیت EN/FA کیبورد خود توجه داشته باشید همچنین بهتر است کلمه رمز را تایپ کنید و از Copy-Paste آن بپرهیزید.
  • چنانچه در هنگام خارج سازی فایل از حالت فشرده با پیغام CRC مواجه شدید، در صورتی که کلمه رمز را درست وارد کرده باشید. فایل به صورت خراب دانلود شده است و می‌بایستی مجدداً آن را دانلود کنید.