معدنکاری هوشمند اقلیمی – موادمعدنی برای اقدامات اقلیمی [ویدئو + اینفوگرافیک]

4.6/5 - (75 امتیاز)

https://www.mining-eng.ir/?p=13250

معدنکاری هوشمند اقلیمی – موادمعدنی برای اقدامات اقلیمی [ویدئو + اینفوگرافیک]

در اول بحث باید تشکر ویژه کنم از شرکت پایش معدن هوشمند (IMIMO) جهت دوبله ویدئو و ایده تولید این محتوا که چقدر می‌تواند نگاه شما را برای آینده تغییر دهد و دید استراتژیک در برنامه‌ریزی‌های پیش رو داشته باشید. نکته دیگری که بایستی اضافه کنم این است که بدانید در روز تنظیم این مطلب 14 شهریور ماه 1401، بر اساس آخرین داده‌های منتشرشده از صندوق بین‌المللی پول (IMF)، هند پس از پیشی گرفتن از بریتانیا، اکنون پنجمین اقتصاد بزرگ دنیاست. مشاور ارشد سابق اقتصادی هند انتظار دارد این کشور بین سال‌های ۲۰۲۸ تا ۲۰۳۰ به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود.

بلومبرگ نیز با استناد به داده‌های تولید ناخالص داخلی صندوق بین‌المللی پول این خبر را تایید کرده است. با این حساب، مستعمره سابق بریتانیا با سبقت گرفتن از آن، اکنون تنها ایالات‌متحده، چین، ژاپن و آلمان را پیش‌رو دارد؛ لازم به ذکر است یک دهه پیش، هند یازدهمین اقتصاد دنیا بود.

سوال اینجاست که هند از چه سیستمی برای رشد اقتصادی استفاده کرده و آیا این سیستم در کشور ما هم قابل اجراست؟ و آیا آنچه در ادامه گفته خواهد و از کلمه جدید “اقتصادهای نوظهور” استفاده شده بخشی از آن این چنین سیستم‌هایی را شامل می‌شود؟

 

گزارش جدید گروه بانک جهانی با عنوان “موادمعدنی برای اقدامات اقلیمی” لزوم موادمعدنی در انتقال انرژی پاک” را نشان می‌دهد که تولید موادمعدنی مانند گرافیت، لیتیوم و کبالت می‌تواند تا سال 2050 نزدیک به 500 درصد افزایش یابد. تقاضای فزاینده برای فناوری‌های انرژی پاک تخمین می‌زند که بیش از 3 میلیارد تن موادمعدنی و فلزات برای استقاده از منابع تجدیدپذیر همچون انرژی بادی، خورشیدی و زمین گرمایی و همچنین ذخیره‌سازی انرژی مورد نیاز برای دستیابی به آینده مورد نیاز است.

این به دنبال گزارش بانک جهانی در سال 2017، در جهت “نقش رو به رشد موادمعدنی و فلزات برای آینده کم کربن” است، که به این نتیجه رسید است که برای تحقق بخشیدن به آینده‌ای با کربن پایین‌تر، افزایش قابل توجهی در تقاضا برای چندین ماده معدنی و فلز کلیدی برای تولید مواد پاک کننده وجود خواهد داشت. در فناوری‌های انرژی به عبارت دیگر، انتقال انرژی پاک به میزان قابل توجهی موادمعدنی فشرده مورد احتیاج خواهد بود.

و در حالی که تقاضای فزاینده برای موادمعدنی و فلزات فرصت‌های اقتصادی را برای کشورهای در حال توسعه دارای ذخایر غنی از منابع معدنی و نهادهای بخش خصوصی فراهم می‌کند، اگر انتقال انرژی پاک مبتنی بر اقلیم به طور مسئولانه و پایدار مدیریت نشود، احتمالاً چالش‌های مهمی پدیدار خواهد شد.

 

ابتکار معدنکاری هوشمند اقلیمی به کشورهای در حال توسعه دارای ذخایر غنی از موادمعدنی کمک می‌کند از تقاضای فزاینده برای موادمعدنی و فلزات بهره‌مند شوند، در حالی که تضمین می‌کند که بخش معدن به گونه‌ای مدیریت شود که تاثیرات مخرب محیطی و آب و هوایی را به حداقل می‌رساند.

این ابتکار از استخراج و فرآوری پایدار موادمعدنی و فلزات برای تضمین عرضه فناوری‌های انرژی پاک با به حداقل رساندن ردپای اجتماعی، زیست‌محیطی و اقلیمی در سراسر زنجیره ارزش این مواد با افزایش کمک‌های فنی و سرمایه‌گذاری در کشورهای در حال توسعه غنی از منابع را حمایت می‌کند.

 

بدون روش‌های معدنکاری هوشمند اقلیمی، اثرات منفی فعالیت‌های معدنی افزایش می‌یابد و بر جوامع آسیب‌پذیر در کشورهای در حال توسعه و همچنین محیطی که در آن فعالیت می‌کنند، تأثیر منفی خواهد گذاشت.

رویکرد معدنکاری هوشمند اقلیمی در هماهنگی با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد توسعه یافته است تا اطمینان حاصل شود که کربن زدایی بخش‌های معدن و انرژی نیز به نفع کشورهای دارای ذخایر غنی از منابع معدنی است که میزبان این موادمعدنی استراتژیک و جوامعی هستند که مستقیماً تحت تأثیر استخراج آنها قرار گرفته‌اند.

 

معدنکاری هوشمند اقلیمی بر اساس کاری است که بانک جهانی انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که کشورهای در حال توسعه غنی از منابع از منابع معدنی خود بهره‌مند شوند و آنها را به شیوه‌ای پایدار مدیریت کنند و در عین حال رشد و توسعه اقتصادی را تقویت نمایند. پشتیبانی فنی ما همچنین به دولت‌ها کمک می‌کند تا با تقویت حاکمیت و ایجاد ظرفیت‌های نهادهای کلیدی، چارچوب‌های سیاست و قوانین، فضای سرمایه‌گذاری را بهبود بخشند.

بانک جهانی می خواهد اطمینان حاصل کند که کشورهای در حال توسعه دارای ذخایر معدنی نیز با کاهش ریسک سرمایه‌گذاری با استفاده از استراتژی‌های توسعه منابع پایدار و مسئولانه، از تقاضای جدید موادمعدنی بهره‌مند شوند.

 

اینفوگرافیک معدنکاری هوشمند اقلیمی

 

 

climate smart mining [www.mining eng.ir]

 

دانلود فایل PDF اینفورگرافیک معدنکاری هوشمند اقلیمی

دانلود فایل PDF جهت کسب اطلاعات و مطالعه بیشتر

 

– همچنین برای اطلاعات بیشتر “کتاب از اکتشاف تا فرآوری عناصر نادر خاکی” را نیز در اپلیکیشن کتابراه می‌توانید مطالعه کنید.

عاشق شروع کردن هستم، هنر من جنگیدن برای آرزوهام هست؛ دنبال این هستم که درک درستی از زندگی پیدا کنم و ازش لذت ببرم برای همین بیشترین سرمایه‌گذاری رو روی خودم می‌کنم.

جدیدترین مطالب رو در ایمیل خود دریافت کنید

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سمیه
سمیه
17 شهریور 1401 14:56

مثل همیشه عالی

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
پاسخ به  سمیه
17 شهریور 1401 15:24

سلام خانم مهندس، سپاس از توجه شما – خوشحالیم که براتون مفید واقع شده

پوریا
پوریا
17 شهریور 1401 18:55

بسیار عالی و مفید.

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
پاسخ به  پوریا
17 شهریور 1401 18:58

سلام مهندس عزیز، خوشحالیم که براتون مفید بوده.

آزاده نیکوئی
آزاده نیکوئی
17 شهریور 1401 20:57

عالی بود و بسیار مفید. سپاس از شما

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
پاسخ به  آزاده نیکوئی
18 شهریور 1401 00:23

درود
سپاس از توجه شما و حسن نظر تون

سحر
سحر
17 شهریور 1401 21:50

تشکر از مطالب مفیدتون. عالی

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
پاسخ به  سحر
18 شهریور 1401 00:24

درود
سپاس از توجه شما و حسن نظر تون

آرزو نصیری
آرزو نصیری
15 مهر 1401 09:36

سلام من دانشجو دکتری مهندسی محیط زیست هستم و بسیار بسیار زیاد از مطالب بسیار پربارترین استفاده کردم با تشکر

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
پاسخ به  آرزو نصیری
15 مهر 1401 12:17

درود و سپاس از توجه شما و حسن نظرتون

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا

فرم گزارش

خواهشمند است، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.

راهنمای دانلود

  • اگر نرم‌افزار مدیریت دانلود ندارید، قبل از دانلود هرگونه فایلی، یک نرم افزار مدیریت دانلود مانند IDM و یا FlashGet نصب کنید.
  • برای دانلود، به روی عبارت “دانلود” کلیک کنید و منتظر بمانید تا پنجره مربوطه ظاهر شود سپس محل ذخیره شدن فایل را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا دانلود تمام شود.
  • در صورت بروز مشکل در دانلود فایل‌ها تنها کافی است در آخر لینک دانلود فایل یک علامت سوال ? قرار دهید تا فایل به راحتی دانلود شود.
  • فایل های قرار داده شده برای دانلود به منظور کاهش حجم و دریافت سریعتر فشرده شده‌اند، برای خارج سازی فایل‌ها از حالت فشرده از نرم‌افزار Winrar و یا مشابه آن استفاده کنید.
  • چنانچه در مقابل لینک دانلود عبارت بخش اول، دوم و … مشاهده کردید تمام بخش‌ها می‌بایستی حتماً دانلود شود تا فایل قابل استفاده باشد.
  • کلمه رمز جهت بازگشایی فایل فشرده عبارت www.mining-eng.ir می‌باشد. تمامی حروف را می بایستی به صورت کوچک تایپ کنید و در هنگام تایپ به وضعیت EN/FA کیبورد خود توجه داشته باشید همچنین بهتر است کلمه رمز را تایپ کنید و از Copy-Paste آن بپرهیزید.
  • چنانچه در هنگام خارج سازی فایل از حالت فشرده با پیغام CRC مواجه شدید، در صورتی که کلمه رمز را درست وارد کرده باشید. فایل به صورت خراب دانلود شده است و می‌بایستی مجدداً آن را دانلود کنید.