برای پاسخگویی به تقاضای باتری تا سال 2035، بیش از 300 معدن جدید مورد نیاز است

Telegram-logo
Instagram-logo
منتظر نسخه Studio RM 1.7 باشید

کاربران Studio RM از انتشار نسخه 1.7 در نیمه دوم سال 2020 خوشحال خواهند شد. در متن زیر پیش نمایش برخی از ویژگی‌های جدید جالبی

Baner-MineJobs
برای پاسخگویی به تقاضای باتری تا سال 2035، بیش از 300 معدن جدید مورد نیاز است
5/5 - (2 امتیاز)

https://www.mining-eng.ir/?p=13284

فهرست مطالب

برای پاسخگویی به تقاضای باتری تا سال 2035، بیش از 300 معدن جدید مورد نیاز است

بر اساس پیش‌بینی بنچمارک، بیش از 300 معدن جدید ممکن است در دهه آینده برای پاسخگویی به تقاضای خودروهای الکتریکی و باتری‌های ذخیره‌سازی انرژی ساخته شود. بر اساس معیار بنچمارک، حداقل 384 معدن جدید برای گرافیت، لیتیوم، نیکل و کبالت برای برآورده کردن تقاضا تا سال 2035 مورد نیاز است. با در نظر گرفتن بازیافت مواد خام، این تعداد حدود 336 معدن است.

این داده‌ها اوج چالش مواد خامی را که خودروسازان جهانی با آن مواجه هستند، نشان می‌دهد که به دنبال افزایش تولید خودروهای الکتریکی در این دهه هستند. طبق بنچمارک، تقاضا برای باتری‌های لیتیوم یونی تا سال 2032 شش برابر خواهد شد.

با این حال، عرضه لیتیوم، گرافیت، نیکل و کبالت، به ویژه پس از سال 2030، باید با تقاضا همگام شود.

به گفته بنچمارک، در حالی که بازیافت مواد خام بیشترین تأثیر را بر عرضه کبالت در آینده خواهد داشت، اما هنوز بر روی موادی مانند گرافیت تأثیر چندانی نخواهد داشت. اگرچه با توجه به زمان کوتاه‌تر ساخت تأسیسات بازیافت، فناوری‌های بازیافت جدید می‌توانند برخی از نیازهای جدید معدن را جایگزین کنند.

 

الزامات گرافیت

برای پاسخگویی به تقاضای مواد آندی، تخمین زده می‌شود که 97 معدن گرافیت پولکی طبیعی با فرض اندازه متوسط 56000 تن در سال و عدم مشارکت در بازیافت، ساخته شود.

گرافیت طبیعی معمولاً با گرافیت مصنوعی در آندهای باتری لیتیوم یون مخلوط می‌شود.

در حال حاضر بیش از 70 معدن در سراسر جهان فعال هستند که اکثر آنها در چین و آفریقا واقع شده‌اند.

بازیافت باتری لیتیوم یون فعلی به جای آند، بر بازیابی مواد کاتد باتری متمرکز شده است، اما پروژه‌های بازیافت شروع به بحث در مورد بازیابی مواد آند نیز می‌کنند. بازیافت و بازیابی گرافیت برای کاهش وابستگی به موادمعدنی مورد نیاز است.

یا گرافیت مصنوعی، که با استفاده از فراورده‌های کک سوزنی یا قیر زغال‌سنگ تولید می‌شود، در مجموع 54 کارخانه با اندازه متوسط 57000 تن تا سال 2035 باید ساخته شود.

با این حال، اگر میزان سیلیکون اضافه شده به آند باتری بیش از حد انتظار بنچمارک افزایش یابد، تعداد معادن گرافیت جدید مورد نیاز کمتر خواهد بود.

 

Infographic Mine requirements V4 scaled

 

 

راش لیتیوم

بر اساس بنچمارک، برای برآورده کردن نیازهای لیتیوم جهان به ۷۴ معدن لیتیوم جدید با اندازه متوسط ۴۵۰۰۰ تن تا سال ۲۰۳۵ نیاز است. با احتساب حجم پیش‌بینی‌شده از لیتیوم بازیافتی، با این حال، حدود 59 معدن است.

به گفته کامرون پرکس، تحلیلگر بنچمارک، از آنجایی که ساخت معادن حداقل پنج سال طول می کشد تا این معادن تا سال 2033 به بهره برداری برسد.

او گفت: «این حدود 59 معدن لیتیوم است که در مدت بیش از 10 سال راه اندازی شده و کار می‌کند.»

بر اساس بنچمارک، استرالیا قرار است در دهه جاری تولید کننده غالب لیتیوم باقی بماند. در حال حاضر بیش از 13 معدن لیتیوم وجود دارد که سنگ اسپودومن حاوی لیتیوم را تولید می‌کنند که بیش از 75 درصد آن در چین تصفیه می‌شود.

 

نیکل و کبالت

با توجه به بنچمارک، 72 پروژه معدنی دیگر با اندازه متوسط 42500 تن برای پاسخگویی به تقاضای باتری برای نیکل تصفیه شده مورد نیاز است.

با این حال، بازیافت بیشترین تأثیر را بر معدن کبالت خواهد داشت. بدون بازیافت، جهان تا پایان سال 2035 نیاز به ساخت 62 پروژه جدید معدن کبالت با وزن 5000 تن خواهد داشت. با این حال، با پیش‌بینی حجم‌های بازیافتی، این تعداد تقریباً به نصف کاهش می یابد و به 38 می‌رسد.

منبع

www.benchmarkminerals.com

گروه ترجمه تخصصی معدن ترجمه‌ی متون تخصصی معدن در تمامی گرایش‌های اکتشاف، استخراج، فراوری، مکانیک سنگ و محیط زیست

جدیدترین مطالب رو در ایمیل خود دریافت کنید

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

فرم گزارش

خواهشمند است، فرم را تکمیل و ارسال نمایید.

راهنمای دانلود

  • اگر نرم‌افزار مدیریت دانلود ندارید، قبل از دانلود هرگونه فایلی، یک نرم افزار مدیریت دانلود مانند IDM و یا FlashGet نصب کنید.
  • برای دانلود، به روی عبارت “دانلود” کلیک کنید و منتظر بمانید تا پنجره مربوطه ظاهر شود سپس محل ذخیره شدن فایل را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا دانلود تمام شود.
  • در صورت بروز مشکل در دانلود فایل‌ها تنها کافی است در آخر لینک دانلود فایل یک علامت سوال ? قرار دهید تا فایل به راحتی دانلود شود.
  • فایل های قرار داده شده برای دانلود به منظور کاهش حجم و دریافت سریعتر فشرده شده‌اند، برای خارج سازی فایل‌ها از حالت فشرده از نرم‌افزار Winrar و یا مشابه آن استفاده کنید.
  • چنانچه در مقابل لینک دانلود عبارت بخش اول، دوم و … مشاهده کردید تمام بخش‌ها می‌بایستی حتماً دانلود شود تا فایل قابل استفاده باشد.
  • کلمه رمز جهت بازگشایی فایل فشرده عبارت www.mining-eng.ir می‌باشد. تمامی حروف را می بایستی به صورت کوچک تایپ کنید و در هنگام تایپ به وضعیت EN/FA کیبورد خود توجه داشته باشید همچنین بهتر است کلمه رمز را تایپ کنید و از Copy-Paste آن بپرهیزید.
  • چنانچه در هنگام خارج سازی فایل از حالت فشرده با پیغام CRC مواجه شدید، در صورتی که کلمه رمز را درست وارد کرده باشید. فایل به صورت خراب دانلود شده است و می‌بایستی مجدداً آن را دانلود کنید.