آشنایی با نرم افزار rocscience RocTopple

RocTopple

RocTopple

نرم افزار rocscience RocTopple قسمتی از مجموعه کامل نرم‌افزارهای تحلیل پایداری شیروانی‌های سنگی شرکت راکساینس شامل نرم‌افزارهای Swedge، RocPlane و Dips می‌باشد. این نرم‌افزار دو‌بعدی و سه‌بعدی راه‌حل‌های سریع و همه جانبه را برای مشکلات مختلف پایداری شیروانی به کاربران خود ارائه می‌دهد.

آشنایی با نرم افزار rocscience RocTopple
کاربردها

کاربردها

بخش پشتیبانی

دسترسی به یک پایگاه داده جامع از راهنمای محصول

آخرین به روزرسانی‌های نرم‌افزار را مشاهده کنید.

آخرین نسخه نرم‌افزار را دانلود کنید.

نرم‌افزار RocTopple یک برنامه جذاب برای تحلیل ریزش‌های واژگونی می‌باشد که امکان طراحی سیستم‌های نگهداری برای شیروانی‌های سنگی را دارا می‌باشد. این تحلیل براساس روش تحلیل بلوک واژگونی معمول ارائه شده از سمت آقای گودمن و بری می‌باشد که برای اولین بار در سال 1976 تحت عنوان “واژگونی شیروانی‌های سنگی” در مقاله‌ای چاپ شد.

RocTopple به صورت خودکار بلوک‌های واژگونی را تولید می‌نماید. نرم‌افزار RocTopple شرایطی را فراهم آورده تا کاربر ریزش دیواره را به صورت دو‌بعدی و سه‌بعدی به آسانی مشاهده نماید و پتانسیل ریزش هر کدام از بلوک‌های منفرد (واژگونی، لغزشی و پایدار) را همانند ضریب ایمنی برای کل دیواره نشان می‌دهد.

علاوه بر تحلیل آماری، نرم‌افزار RocTopple توانایی انجام تحلیل احتمالاتی و آنالیز حساسیت را نیز دارا می‌باشد. تحلیل احتمالاتی به کاربر این امکان را می‌دهد تا توزیع‌های آماری برای هر ترکیبی از متغیرهای ورودی تعریف نماید. احتمال وقوع ریزش محاسبه می‌گردد و نتایج می‌توانند به صورت هیستوگرام‌ها، نمودارهای پراکندگی و تجمعی ترسیم گردند. آنالیز حساسیت این امکان را فراهم می‌آورد تا تاثیر هر کدام از متغیرها به صورت انفرادی بر روی نتایج مورد بررسی قرار گیرد.

نرم‌افزار RocTopple استاندارهای طراحی Eurocode 7 را اجرا می‌نماید که به کاربر این امکان را می‌دهد تا ضرایب ایمنی جزیی برای اجزای مختلف تحلیل را تعریف نماید.

feature-highlight_RocTopple_block-toppling-modelfeature-highlight_RocTopple_block-toppling-model
feature-highlight_RocTopple_probabilstic-analysisfeature-highlight_RocTopple_probabilstic-analysis
feature-highlight_RocTopple_support-loadingfeature-highlight_RocTopple_support-loading
whats-new_UnWedge_block-flexture-topplingwhats-new_UnWedge_block-flexture-toppling
whats-new_UnWedge_batch-computewhats-new_UnWedge_batch-compute
whats-new_UnWedge_automate-from-excelwhats-new_UnWedge_automate-from-excel
ویژگی‌های نرم‌افزار

ویژگی‌های نرم‌افزار

در حقیقت، شیروانی‌ها در معرض هر دو اختلالات طبیعی و انسانی می‌باشند. بنابراین، از لحاظ عملی اینگونه اختلالات می‌بایست در تحلیل‌ها نیز لحاظ شوند. نرم افزار RocTopple نه تنها کاربردهای مختلف بارگذاری خارجی را ارائه می‌دهد بلکه به طریقی طراحی شده تا کاربرها بتوانند به صورت مناسبی آن‌ها را به کار ببرند.

پایدارسازی شیروانی می‌تواند توسط اضافه نمودن بولت‌های سنگ مدل شود که به صورت بولت end-anchored با ظرفیت، طول، زاویه، مکان و فاصله داری خارج از صفحه مورد دلخواه کاربر می‌باشد. همچنین کاربر می‌تواند هر تعداد بولت مورد نیاز را به مدل خود اضافه نماید.

انواع مختلفی از بارگذاری می‌تواند به مدل نرم افزار RocTopple اعمال گردد که شامل موارد زیر می‌باشد:

  • بارگذاری خطی
  • بارگذاری گسترده
  • بارگذاری لرزه ای
  • فشار آب

در یک تحلیل احتمالاتی، کاربر می‌تواند برای در نظر گرفتن عدم قطعیت در مقادیر پارامترهای ورودی، توزیع‌های آماری برای آن‌ها (راستاها، مقاومت برشی، بارگذاری، سطح آب) تعریف نماید. زمانی که تحلیل انجام می‌شود، نتایج در جایی که احتمال ریزش محاسبه شده بر روی توزیع ضریب ایمنی تاثیر می‌گذارد.

پارامترهای ورودی زیر می‌توانند به صورت متغیرهای تصادفی برای تحلیل احتمالاتی در نرم‌افزار RocTopple تعریف گردند:

  • هندسه شیروانی
  • مقاومت برشی درزه
  • سیستم نگهداری
  • بارگذاری
  • بارهای لرزه‌ای
  • سطح آب

پس از انجام تحلیل احتمالاتی، احتمال ریزش در بخش نمایش اختصاری (Legend) دید دو‌بعدی به نمایش در می‌آید. نتایج تحلیل احتمالاتی در انواع مختلفی از ترسیمات قابل نمایش می‌باشند که شامل هیستوگرام، نمودارهای پراکنده و تجمعی می‌باشند. تمام ترسیمات احتمالاتی و داده‌ها می‌توانند با تنها یک کلیک موس به صورت خروجی اکسل ذخیره شوند.

فایل خروجی با فرمت DXF برای نرم‌افزار RS2 به کاربر این امکان را می‌دهد تا هندسه مدل ساخته‌ شده در نرم‌افزار RocTopple را به صورت فرمت DXF خروجی بگیرد و برای تحلیل توسط روش المان محدود در نرم‌افزار RS2 فراخوانی شود. این فرایند به کاربر اجازه می‌دهد که به آسانی مدل RS2 را از طریق فایل نرم‌افزار RocTopple ساخته و تحلیل‌های ارزیابی را به منظور مقایسه نتایج هر دو برنامه انجام دهد.

علاوه بر خروجی فایل‌ها برای نرم‌افزار RS2، مدل و داده‌های تحلیل شده نرم‌افزار RocTopple می‌توانند برای استفاده در سایر نرم‌افزارها نظیر اکسل و یا تهیه عکس از محیط نرم‌افزار به صورت دلخواه کاربر تنظیم شوند و فرایند تولید گزارش‌های با کیفیت بالا را ساده‌تر کنند.

تمایل دارید نرم‌افزار ما را امتحان کنید؟
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x