VentSim

طراحی و شبیه‌سازی سیستم تهویه

مدل‌سازی تهویه سه بعدی

مدل‌سازی تهویه سه بعدی

شبیه‌سازی دقیق بصری سه بعدی که انیمیشن جریان هوا و فن‌ها را به صورت لحظه‌ای نشان می‌دهد.

مدل‌های دقیق

مدل‌های دقیق

همیشه مطمئن شوید که لوله‌ها و طراحی لوله‌های شما از نظر اندازه و درجه‌بندی دقیق هستند.

طراحی‌ها را بهینه کنید

طراحی‌ها را بهینه کنید

ابزارهای مفیدی برای تخمین کارآمدترین اندازه مسیر هوا که متناسب با نیازهای معدن خاص شما باشد.

VentSim

مدل‌سازی و شبیه‌سازی کامل سیستم تهویه

دارای یک رابط بصری سه بعدی کامل با انیمیشن کنترل‌های جریان هوا و تهویه به صورت لحظه‌ای- VentSim یک نرم‌افزار مدل‌سازی و شبیه‌سازی تهویه معدن است که به شما در طراحی بصری، بهبود و بهینه‌سازی سیستم‌های تهویه معدن زیرزمینی کمک می‌کند. این نرم‌افزار جریان هوا، پراکندگی آلاینده‌ها، گرما و رطوبت ترمودینامیکی را به منظور کشف خطاهای احتمالی و زمینه‌های قابل بهبود، به طور دقیق شبیه‌سازی می‌کند. قابلیت تجزیه و تحلیل هزینه‌های سرمایه‌ای و عملیاتی سیستم تهویه نیز با بهره‌گیری از توابع ارزیابی مالی یکپارچه در این نرم‌افزار در دسترس است. عملکرد شبیه‌سازی آن با الگوریتم‌های پیشرفته، مدیریت حافظه، پردازش موازی و طیف گسترده‌ای از ابزارها برای گرما، رطوبت و جریان هوا شبیه هیچ یک از نرم‌افزاهای دیگر نیست.

Ventsim Visual Test 5 min

VentSim Visual

01 - استاندارد

VentSim™ Standard نسخه کم هزینه‌ای است که براساس روال‌های شبیه‌سازی جریان غیر قابل تراکم ساخته شده است و شامل گرافیک متحرک سه بعدی پویا است که ابعاد و اشکال واقعی مسیر هوایی را همراه با جریان هوای متحرک نشان می‌دهد. رنگ‌ها بیش از 30 نوع داده مختلف از جمله جریان هوا، سرعت‌ها، فشارهای مختلف و هزینه‌ها را نشان می‌دهند. علاوه بر این، نسخه استاندارد با روال‌های انتشار آلودگی، برای کمک به پیش بینی جریان پایدار گازها، گرد و غبار، بخارها و دود ارائه می‌شود.

 

ویژگی‌ها:

  • استفاده بهینه از سخت افزار جهت افزایش کارایی – نمایش سه بعدی سریع و روان با هر پیچیدگی در اکثر رایانه‌های مدرن
  • جریان هوای متحرک و فن‌ها – جریان هوا به طور لحظه‌ای از طریق شبکه حرکت می‌کند.
  • واحدهای متریک / امپریال – در صورت نیاز می‌توانند ترکیب شوند.
  • ورود فایل DXF- centerlines و solid را از پکیج‌های CAD برای ساخت سریع شبکه‌های VentSim وارد کنید.
  • قابلیت پشتیبانی تا حداکثر 60،000 مسیر هوایی شبکه
  • سرعت متغیر و فن‌های برگشت‌پذیر – می‌توان فن‌ها را با کاهش کارایی برای شبیه‌سازی اضطراری معکوس کرد.
  • پیش‌بینی توزیع – توزیع دود یا سایر آلاینده‌ها از طریق شبکه را پیش‌بینی کنید.
  • غلظت منابع – مسیرهای بالادست و غلظت جریان هوای آلوده (یا تازه) را نشان دهید
02 - پیشرفته

VentSim™ Advanced از مدل‌سازی جریان قابل تراکم پیشرفته شامل تراکم خودکار و تنظیم منحنی فن، شبیه‌سازی خودکار تهویه طبیعی و پیش‌بینی دما و رطوبت ناشی از لایه‌های سنگی، فشرده‌سازی خودکار، گازهای خروجی تجهیزات دیزلی و موتورهای الکتریکی استفاده می‌کند.

  • تمام ویژگی‌های VentSim™ Standard
  • جریان های قابل تراکم – اثرات جریان هوای قابل تراکم در عمق مدل می‌شود.
  • شبیه‌سازی محیط ترمودینامیکی:
    • گرمایش و سرمایش – شامل گزینه‌های گرما یا برودت در تحلیل شبکه است.
    • ورودی حرارتی سنگ – گرما و رطوبت ساطع شده از طبقات سنگ را پیش‌بینی می‌کند.
    • تجهیزات دیزل – گرما و رطوبت تولید شده توسط تجهیزات دیزل را پیش‌بینی می‌کند.
    • تهویه طبیعی – از ترمودینامیک برای شبیه‌سازی اثرات تهویه طبیعی استفاده می‌کند.
  • انفجار پویا – زمان پخش دودهای انفجار و پراکندگی زمان پاک‌سازی هوای معدن به صورت پویا
  • شبیه سازی ذرات دیزل – از منابع موتور دیزل برای تخمین سطح DPM در معدن استفاده می‌شود.
  • توزیع پویا گرما و گاز – شبیه‌سازی مبتنی بر زمان حرارت و گاز به صورت تکی و انتشار از طریق مدل با ایجاد نمودار

VentSim LiveVIEW

افزونه‌ی LiveView –  از خارج به منابع داده متصل شوید

LiveVIEW  یکی از افزونه‌های VentSim است که تعدادی از توابع اضافی را فراهم می‌کند تا نرم‌افزار بتواند به صورت خارجی به منابع داده وصل شود و داده‌های تهویه درون برنامه را نمایش دهد. نمونه‌هایی از این ممکن است جریان هوا، دما، گازها یا فشارها یا حتی ماشین آلاتی مانند گازوئیل یا تجهیزات الکتریکی باشند. همچنین یک رابط برای شبیه‌سازی مدل‌های تهویه با استفاده از داده‌های ثبت شده توسط سنسور را فراهم می‌کند که قابلیت نمایش نتایج شبیه‌سازی دریافتی از داده‌های واقعی را ارائه می‌دهد.
قابلیت جدید سنسور مانیتورینگ لحظه‌ای با ویژگی LiveView allows به شما این امکان را می‌دهد که مدل سه بعدی VentSim خود را مستقیماً به یک جریان زنده از داده‌های سنسور یک معدن متصل کنید.

Ventsim VentLog

داده‌های نامحدود برداشت شده تهویه زیرزمینی را ثبت و ذخیره کنید

VentLog package  یک پکیج نرم‌افزاری مستقل است که برای ثبت و ذخیره نامحدود داده‌های تهویه زیرزمینی برداشت شده، طراحی شده است. داده‌های VentLog می‌توانند توسط Ventsim استفاده شوند تا نتایج ضبط شده فوراً نمایش داده شده و با نتایج مدل شده در مدل 3D Ventsim مقایسه شوند. این نرم‌افزار در درجه اول برای جایگزینی spreadsheet اکسل یا سایر روش‌های ناکارآمدی است که معمولاً برای ثبت برداشت‌های تهویه زیرزمینی استفاده می‌شود. VentLog data طیف گسترده‌ای از داده‌های تهویه مانند جریان هوا و سرعت، دما، فشار، برداشت‌های PQ و گازها را می‌پذیرد.

داده‌ها در یک فایل با فرمت استاندارد پایگاه داده صنعتی (که می‌تواند با سیستم‌های دیگر ادغام یا تجزیه و تحلیل شود) ذخیره می‌شود. داده‌های تهویه می‌توانند فوراً برای هر مکان زیرزمینی در هر زمان و تاریخی فراخوانی شوند. برداشت‌های تهویه قسمت مهمی از برنامه مدیریت تهویه را تشکیل می‌دهد و معمولاً برای هر معدن یک شرط قانونی است – داده‌ها برای ثبت ساده در spreadsheet یا پایگاه داده‌های مورد استفاده بسیار ارزشمند هستند.

Ventsim VentLog Colourised min

ویژگی‌ها:

  • جریان‌ها و فشارها را پیش‌بینی کنید زیرا مدل‌سازی حالت پایدار، تخمینی از هوا و فشار وارد شده به ماشین‌ها و دستگاه‌ها را نشان می‌دهد.
  • عملکرد و زمان چرخه کار کمپرسورها و گیرنده‌ها را مدل و طراحی کنید.
  • نشت هوا و اتلاف انرژی و هزینه‌ها را در سیستم‌های بزرگ پیش‌بینی و به حداقل برسانید.
  • اندازه لوله‌ها را به طور صحیح برای تامین جریان و فشار مورد نیاز انتخاب کنید.
  • رابط کاربری سه بعدی تعاملی که دارای یک نمایشگر سه بعدی که به طور خاص برای استفاده بهینه از سخت افزار طراحی شده است و جهت‌یابی در مقیاس و ابعاد دنیای واقعی می‌باشد.
  • جریان‌ها و پمپ‌های متحرک به تجسم جریانات با سرعت لحظه‌ای در مدل‌ها کمک می‌کنند.
  • تابع وارد کردن گرافیک، – centerline ها و solid ها را از پکیج‌های CAD برای ساخت سریع شبکه‌های PumpSim وارد نرم‌افزار کنید. برای کمک به تجسم بیشتر، از طرح‌های پیچیده CAD 3D استفاده کنید.
  • قابلیت اضافه کردن تا 10 هزار لوله‌‌ی شبکه به شما این امکان را می‌دهد تا مدل‌های مقیاس بزرگ را به عنوان بخشی از مرحله‌ی طراحی خود بسازید یا شبکه‌های موجود خود را تکرار کنید.

VentSim VentFIRE

ابزار ساخت و شبیه‌سازی اسکریپت

VentFIRE ابزاری برای ساخت اسکریپت و شبیه‌سازی جهت مدل‌سازی انواع مختلف سناریوهای عملیاتی و اضطراری است. بیشترین پتانسیل از دست دادن زندگی در یک معدن زیرزمینی، آتش‌سوزی یا انفجار است. در یک محیط زیرزمینی، آتش‌سوزی می‌تواند به سرعت اتمسفر مسمومی را ایجاد کند که می‌تواند به سرعت کارکنان زیرزمینی را در خود احاطه کند. دود همچنین می‌تواند مسیرهای خروج را تیره و پنهان کند و فرار و جابجایی را دشوارتر کند. در صورت وقوع آتش‌سوزی، بسیار حیاتی است که عواقب احتمالی و انتشار گرما، دود و گاز تشخیص داده شود و دستورالعمل‌های اضطراری برای اطمینان از ایمنی کارکنان زیرزمینی در دسترس باشد.

VentFIRE یک ماژول الحاقی برای VentSim است که برای مدل‌سازی تأثیر یک آتش در معدن بر سیستم تهویه زیرزمینی طراحی شده است. این ماژول، گرما، گازها و دود ناشی از آتش سوزی احتمالی را مدل‌سازی می‌کند و شرایط جوی را در هر قسمت از معدن در هر زمان از رویداد پیش‌بینی می‌کند، از جمله هرگونه تغییر غیرمنتظره‌ای مانند برگشت جریان هوا یا خفگی جریان هوا که ممکن است ایجاد شود. همچنین به معدن‌ها اجازه می‌دهد تا ایده‌های فرونشانی برای محدود کردن تأثیر آتش مثل باز یا بسته شدن درها یا توقف و راه‌اندازی فن‌ها را آزمایش کنند.

نرم‌افزار مرتبط

Pumpsim

Pumpsim  توسط همان تیم توسعه دهنده نرم‌افزار Ventsim 3D Mine Ventilation Simulation ساخته شده است. این نرم‌افزار با هدف برطرف کردن مشکل رایج طراحی ضعیف شبکه آب در معدن، ساختمان و سایر محیط های صنعتی که اغلب منجر به سیستم‌های تأمین آب غیرقابل اعتماد می‌شود طراحی شده است. این ممکن است منجر به عدم تأمین یا فشار آب کافی، شکستگی لوله، عملکرد ضعیف پمپ و تأخیر در تولید شود.

PumpSim Image Colourised 1
منابع آموزشی

آموزش‌های تصویری

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x