3D-Dig

تجزیه و تحلیل دقیق گودبرداری

3D Dig Autmated Excavation Dump Sequencing Colourised
شبیه‌سازی دقیق گودبرداری

شبیه‌سازی دقیق گودبرداری

سیستم مدل‌سازی انعطاف‌پذیری که امکان شبیه‌سازی دقیق مطابق با زمان‌بندی را فراهم می‌کند.

ارتباطات پیشرفته

ارتباطات پیشرفته

ابزار ارتباطی بسیار کارامد برای ارتباطات سازمانی و میدانی.

انیمیشن‌های دقیق

انیمیشن‌های دقیق

انیمیشن‌های دقیقی که به راحتی بهره‌وری ناوگان را برای دراگلین‌ها، شاول و بولدوزرها نشان می‌دهند.

3D-Dig

تجزیه و تحلیل دقیق حفاری و شبیه‌سازی گودبرداری

طراحی و زمان‌بندی‌های کوتاه مدت معدن را به دقت تأیید اعتبار کنید – فناوری منحصر به فرد 3D-Dig با انجام شبیه سازی دقیقی از روند عملیات گودبرداری دراگلین‌ها، تراک / شاول و بولدوزر به این مهم دست می‌یابد. همراه با Studio OP ،3D-Dig به عنوان پکیج طراحی و زمان‌بندی کامل Datamine، می‌تواند یک حلقه بازخورد در چرخه برنامه‌ریزی ارائه دهد که تصمیمات و هماهنگی برنامه‌ها را بهبود می‌بخشد. این مدل‌سازی دقیق می‌تواند به میزان قابل توجهی ریسک تخمین‌های ضعیف از میزان استخراج معدن یا صدور برنامه‌های استحراج با زمان‌بندی‌های غیر عملی را کاهش دهد که در حقیقت به معنای افزایش بهره‌وری و بهبود نتایج می‌باشد. توانایی تصویرسازی یک مدل ریاضی دقیق از دامپ کردن باطله به صورت سه بعدی، ابزاری ارزشمند برای کاهش خطر است زیرا برنامه‌‌ها را قبل از صدور بررسی می‌کند و همچنین می‌تواند برای بررسی و برقراری ارتباط با سرپرستان و اپراتورها استفاده شود. ماژول تغییر شکل فرم زمینی یک ابزار استثنایی را برای تخمین و برنامه‌ریزی سریع و دقیق فرآیند بازسازی فراهم می‌کند، حوزه‌ای از برنامه‌ریزی معدن که اغلب از نظر پیچیدگی عملیاتی و تأثیر بودجه دست کم گرفته می‌شود. به درستی این نرم‌افزار یک راه‌حل برای تمام زمان‌بندی‌ها و برنامه‌های کوتاه مدت معدن است.

3d

ماژول‌های 3D-Dig

01 - گودبرداری و توالی اتوماتیک

سیستم خودکار گودبرداری و تعیین توالی این اجازه را می‌دهد تا زمان‌بندی‌های پیچیده به طور خودکار حفاری و به صورت اختیاری دامپ شوند. گودبرداری‌های بزرگ به طور خودکار به چند بخش کوچکتر تقسیم می‌شوند و این مراحل را می‌توان در یک Supersquence (برنامه) مرتب کرد. Supersquence ها را هم می‌توان برای برای شبیه‌سازی عملیات گودبرداری اجرا کرد و هم می‌توان آنها را به دامپ‌ها اختصاص داد زیرا هر بخش تعیین شده می‌تواند حجم استخراجی خود به دامپ مناسب را گزارش دهد. پس از تنظیم Supersquence به دامپ‌های اختصاص یافته، می‌توان فرآیند را شبیه‌سازی کرد.

 

محدودیت‌های دامپ می‌توانند متعاقباً تغییر یابد، شبیه‌سازی دوباره انجام شود و سناریوی متفاوت دامپینگ تولید شود، به این معنی که کاربر می‌تواند به سرعت انواع گزینه‌های دامپینگ را بررسی کند. مشکلات متداول دامپینگ مانند پر کردن زودتر از موعد دامپ‌های تخصیص یافته و حمل و نقل طولانی مدت و برنامه‌ریزی نشده نیز می‌توانند به سرعت شناسایی شوند و راه‌حل‌های بهینه‌تری برای آن‌ها پیدا شود.

02 - شبیه‌سازی تراک و شاول

سیستم شبیه‌سازی تراک و شاول 3D-Dig بر زمان‌بندی خودکار گودبرداری و تخلیه استوار است. این نرم‌افزار دارای یک سیستم مدل‌سازی پیشرفته است که دینامیک بودن تراک‌ها، مسیرهای حمل و نقل، بهره‌وری سیستم بارگیری، در دسترس بودن تجهیزات و خرابی برنامه‌ریزی شده را درنظر می‌گیرد. برای هر مقدار افزایش گودبرداری و تخلیه در یک توالی، مسیر دقیق حمل و نقل که نقاط بارگیری و نقاط تخلیه را به هم متصل می‌کند، تعیین می‌شود.

 

این سیستم قابلیت این را دارد که ناوگان متعددی به طور موازی کار کنند و با پیشرفت روند شبیه‌سازی، عملیات موازی نیز شبیه‌سازی و نمایش داده می‌شود. در پایان شبیه‌سازی، یک سیستم گزارش دهی گسترده که اطلاعات مربوط به بهره‌وری و حجم را تشریح ‌می‌کند قابل تولید است.

03 - تغییر شکل محیط

توپوگرافی پس از استخراج می‌تواند به گونه‌ای تغییر کند که مطابق با معیارهای طراحی شیب، تعادل برش و پر کردن باشد و فاصله حمل و نقل را به حداقل برساند. این ماژول شامل یک تجزیه و تحلیل حمل و نقل است که جابجایی‌های افزایشی مواد را از برش تا پر کردن مدل می‌کند و مجموعه‌ای از مسیرهای حمل و نقل که شامل جابجایی‌های مورد نیاز باطله می‌شود را تولید می‌کند

04 - شبیه‌سازی دراگلین

سیستم شبیه‌سازی Dragline امکان مدل‌سازی دقیق و تقریبی عملیات Dragline را فراهم می‌کند. هر مرحله‌ی اصلی حفاری به روشی مدل می‌شود که با محدودیت‌های مربوط به اندازه و ابعاد درگ لاین مطابقت داشته باشد. برای هر مرحله، گوربرداری و تخلیه به تدریج پیشرفت می‌کند و سیستم به طور مداوم محدودیت‌های عمق حفر و ارتفاع تخلیه را بررسی می‌کند. این سیستم، بهره‌وری را به صورت اختیاری بر اساس ابعاد ماشین، خصوصیات موتور و شبیه‌سازی دقیق مسیر پاکت دستگاه در حین کار محاسبه می‌کند.

 

شبیه سازی دقیق با قرار دادن Dragline توسط کاربر در هر مکان حفاری، توسعه می‌یابد. شبیه‌سازی تقریبی، مناسب در مناطق پایدار پیت، با چندین بلوک حفر شده و دامپ شده به طور همزمان، توسعه پیدا می‌کند. پس از اتمام، یک انیمیشن که جزییات عملیات را شرح می‌دهد ساخته می‌شود.

 

05 - شبیه‌سازی بولدوزر

شبیه‌سازی بولدوزر با یک توپوگرافی اولیه (پروفیل انفجار، برداشت نقشه‌برداری و غیره) و یک توپوگرافی هدف (توپوگرافی نشان دهنده اتمام عملیات) کار می‌کند. مدل بولدوزر شامل ابعاد ماشین، وزن‌ها و منحنی‌های speed-rimpull است. این سیستم طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای حفاری و حمل و نقل مواد با استفاده از بولدوزرهای مشخص شده شبیه‌سازی می‌کند و روش بهینه شناسایی می‌شود.

 

پس از اتمام، سیستم اطلاعات دقیق بهره‌وری، یک انیمیشن کامل از عملیات و مجموعه‌ای از سطوح میانی تولید می‌شود که می‌تواند برای هدایت ناوگان بولدوزر استفاده شود. این سیستم همچنین بارهای بهینه تیغه را برای مراحل مختلف عملیات مشخص می‌کند.

06 - ادغام دراگلین/ تراک/ شاول

این ماژول به سرعت چندین strip از عملکرد Dragline را شبیه‌سازی می‌کند و برای هر strip یک افق pre-strip و پروفیل نخاله ایجاد می‌کند. کاربردهای دیگر آن اجازه می‌دهد تا طراحی سریع دامپ‌های نخاله برای قرار دادن مواد pre-strip و در ارتباط با سایر ماژول‌ها، عمر پیت را می‌توان به صورت تدریجی، بلوک به بلوک و strip به strip، مدل‌سازی کرد.

نرم‌افزار مرتبط

Studio OP

Studio OP یک پکیج طراحی و برنامه‌ریزی کامل برای برنامه‌ریزی میان مدت و کوتاه مدت معادن روباز است. با داشتن محیطی کاملاً بصری و تعاملی، طراحی پیت‌ها، دامپ‌های باطله، آماده‌سازی ذخیره و برنامه ریزی تولید را کاملا آسان و راحت می‌کند. این سیستم شامل رویه‌های بهینه‌سازی پیشرفته برای دستیابی به نتایج مالی مطلوب یا مشخصات ترکیب محصول با حداقل مداخله دستی می‌‌باشد.

Automated Dump Design Studio OP 2.6 Image
منابع آموزشی

آموزش‌های تصویری

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا